sminkning.

Sådär nu har det äntligen funkat att ladda in bilderna.
Var det att jag var tvungen att radera en massa bilder för att de var för många.

Så nu emelie , varsågod :)

Steg 1.
Id puder:


Såhär tar jag på det:

Tar bara på det enkelt med en jättebra borste från Yves.
Gör ett lätt&jämt lager över hela ansiktet.


Steg 2.
Rouge.


Såhär tar jag på det:

HAHHA uräkta minen men gör den där minen för
att kindbenen ska komma fram mer och då är det
också lättare att ta på rouge och så set man bättre
ungefär vart det ska sitta.
Så det är därför jag drar ihop läpparna sådär.



Steg 3.
Mascara.
(tror de flesta vet vart man har mascaran & sådär , på ögonfransarna)


Steg 4.
Ögonbryns-penna.


Såhär sätter jag på det:

Ja .. väldigt enkelt, bara att måla på ungefär :p


Steg 5.
Läppglans.

Ja .. slänger oftast bara på något litet lätt läppglans i slutändan också.
Och de kan vara lite olika , här är några.


Och ja det var väl det.
Som ni märker är det inte så mycket.
Ibland blir det bara mascara också.

Sen om jag vill sminka mig lite extra lägger jag bara till
eyeliner,ögonskugga och lite sånt där extra.

Hoppas du blir glad nu Emelie och alla ni andra läsare som
undra om min sminkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0