smink

Haha nu så sötis, så ska jag göra ditt sminkinlägg! Ledsen att det tog tid.
Vardagligen sminkar jag mig inte så jätte mycket.
Beror faktiskt på vilket humör jag är på och vilka kläder jag har på mig.
Är det en dag jag känner att jag har ganska gott om tid på mig brukar jag oftast
klä upp mig lite och verkligen försöka hitta en outfit som jag tycker ser bra ut
och till det kan jag då även köra på lite mer avancerad sminkning än vanligt.
Och är det en dag jag är trött och känner mig stressad på blir det ofta inget speciellt.
Men dom vanligaste dagarna på vardagarna ser oftast ut såhär:


1. Tar lite lite fondation eller concealer bara under ögonen och runt näsan.

2. Efter det lägger jag på ett lager med solpuder i hela ansiktet, ska även då vara samma färg som resten av kroppen.
3. Efter det tar jag lite lite rouge som jag tar längst kindbena.
4. Fyller i ögonbryna med ögonbrynspenna så det ser fylligt och gämt ut.
5. Tar eyeliner längst in till fransarna på ögonlocket.
(som såhär)
6. Efter det så böjer jag alltid ögonfransarna vilket egentligen inte behövs men har blivit som en vana, haha!
7. Och tillslut sätter jag på mascaran:
Just nu andvänder jag denna, skit bra enligt mig!
Och så var det klart! Snabbt, enkelt och snyggt!
Ser inte så mycket på denna bild men får funka.
Hoppas du blev nöjd! Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0